Lyko ny huvudsponsor för Swedish Beauty & Cosmetics Awards

Swedish Beauty & Cosmetics Awards, Sveriges största oberoende skönhetsgala, är stolta att presentera Lyko som ny huvudsponsor. 2017 firar galan 10-års jubileum och festligheterna går av stapeln den 20 april i Blå hallen, Stadshuset. Under galan kommer de produkter som utmärkt sig mest under året, samt levt upp till kraven kring säkerhet och korrekt märkning, att belönas med en prestigefylld utmärkelse.

 

Swedish Beauty & Cosmetics Awards har valt att samarbeta med Lyko, en av Sveriges ledande destinationer för hårvård och skönhet, då man ser stor relevans och vikt i de gemensamma värdegrunderna av att arbeta med kontrollerade produkter, varumärken och ursprungsleverantörerna inom skönhetsindustrin.

”Det är väldigt viktigt att vi når ut med, och skapar engagemang kring, arbetet för säkra och kontrollerade produkter i denna enorma bransch, som årligen omsätter omkring 20 miljarder i Sverige. Framförallt då marknaden ständigt växer med nya produkter, leverantörer och varumärken”, säger galans mångåriga projektledare Madelaine Nordstrand, kommunikationsansvarig på KTF.

”För Lyko, som ser det som en självklarhet att våra kunder ska känna sig trygga i att de endast inhandlar originalprodukter med en garanterad äkthet samt att de genomgått erforderlig kontroll och märkning, är KTF och Swedish Beauty & Cosmetics Awards väldigt naturliga samarbetspartners”, säger Håkan Håkansson, VD på Lyko.

Lyko är en snabbväxande multi-channel retailer, bestående av ett helägt butiksnätverk (>35 butiker/salonger i Sverige och Norge), samt Lyko.se, en av Sveriges ledande destinationer för hårvårds- och skönhetsprodukter på nätet. Årligen säljer bolaget närmare 6 miljoner skönhetsartiklar till sina kunder i såväl fysisk butik som online. Under årets Episerver Awards tog bolaget hem priserna för Årets E-handel samt Nordens bästa websajt 2016.

 

 

 

LYKO

Håkan Håkansson, VD

hakan.hakansson@lyko.se

+46 701 499 880                             

Madelaine Nordstrand